25 Mayıs 2011 Çarşamba

Parça Çikolatalı Mini Kekler (12 Kişilik)

Parça Çikolatalı Mini Kekler (12 Kişilik) 

Tarifi macro center Özel tarifler bölümde mevcut,

Malzeme:

125 g. tereyağı, oda sıcaklığında
125 g. toz şeker
2 yumurta
125 g. un
1 tatlı kaşığı şekerli vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
¼ su bardağı damla çikolata
2-3 çorba kaşığı süt

Kaplama için:

125 g. tereyağı, oda sıcaklığında
2 bardak (720 ml) pudra şekeri
2 tatlı kaşığı şekerli vanilya
2-3 çorba kaşığı süt
Gıda boyası, tercihe göre
Çeşitli renk ve şekillerde şekerler, pasta süsleme malzemeleri

Hazırlanışı:

Fırınınızı 180 °C’ye ısıtın. 12 adet muffin kalıbını hazırlayın. Tereyağı ve şekeri kremsi bir kıvam alana kadar çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyip çırpmaya devam edin. Un, vanilya ve kabartma tozunu da ekleyip karıştırın. Sütü de ekleyip hamura yedirdikten sonra damla çikolatayı spatula yardımı ile hamura karıştırın.Kek hamurunu hazırladığınız muffin kalıplarına bölüştürün. Fırında 15-20 dakika pişirin. Soğumaya bırakın.

Bu sırada kaplama karışımını hazırlamak için tereyağı, şeker, vanilya ve sütü mikser ile derin bir kasede çırpın. Gerekirse süt ile kıvamını ayarlayın. Hazırladığınız kaplama karışımını tercihe gore gıda boyası ile renklendirip mini keklerin sıvayın. Mini kekleri çeşitli renk ve şekilde şekerler ve pasta süsleme malzemeleri ile süsleyin.



üzeri için kaplamayı ben yapmadım:) 
Dr.Oetker Crème Olé Vanilya Aromalı 3 dakikada hazır kullandım.
Tarife de tam anlamıyla uyduğum söylenemez ama oldu:))
Yunusemre 'nin gazete içinde bulduğu bir tarif ,teyze bana yap isteklerine dayanamayıp yaptım:)
ilk önce üst süslemeleri bir güzel yediler:) sonra kekler yendi:))





















4 yorum:

  1. çok güzeller.. yeme de yanında yat:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
  3. $irin seyler sizi.Yerim ben sizi :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler canım arkadaşlarım:)gelin sizede yaparım:)afiyetle hepbirlikte yeriz:)

    YanıtlaSil